Стигнахме рая на остров Тексел

Pin
Send

Мнозина гледаха филма "Knockin 'on Heaven", режисиран от Томас Ян. На всички без изключение зрители той направи незаличимо впечатление. Ревизирах тази картина няколко пъти, знам наизуст диалога на главния герой за морето и последната сцена всеки път ме докосва до дълбините на душата ми.

Стоя на брега и пиян от влагата на морето.

Полет със солен спрей и нежен сърф.

И, изглежда, той е забравил тъгата, копнежа и мъката,

И целувката ти гори, напоена със сълзи ...

Как исках да изживея всичко това върху себе си ... Веднъж имах такава възможност и не я пропуснах.

За да отпразнуваме Нова година, съпругът ми и приятелите ми решиха да отидат в Амстердам. Нашият приятел Арчибалд предложи да се възползва от уникална възможност и да стигне до мястото, където е заснета финалната сцена на филма „Knocking Heaven“ - до остров Тексел. Мястото е уникално. Тук душата се разгръща и всички тревоги и преживявания изчезват. Това се случи, поне с мен. Измина почти година, но тези чувства все още са свежи в паметта ми.

Отне доста дълго време от Амстердам до острова, но си заслужаваше. Трябваше да вземем трем до Централната гара, да се прекачим на влака, след това до автобуса, след това до ферибота, отново до автобуса и да ходим пеша. Всъщност всичко не е толкова страшно, колкото може да изглежда на пръв поглед. Общественият транспорт в Холандия е много удобен и бърз. Между другото пътувах за първи път, седнал на втория етаж в електрически влак.

Януарската сутрин се оказа слънчева, което даде позитивно и вдъхновяващо настроение. Още тогава знаехме, че това ще бъде един от най-запомнящите се дни. Не сгрешихме. Пиеше се сутрешен чай (кафе), бяха събрани всички най-важни неща, тръгнахме на път. След като стигнахме от нашата "Бирюлево" (така приятелите кръстиха района, в който наехме апартамент в Амстердам) до гарата, купихме 4 билета от машината до Ден Хелдер и обратно до втория клас (билетите са валидни през целия ден, тоест можете да ги използвате по всяко време) за 28, 10 евро. В първия цените са много по-високи, но няма смисъл, тъй като във втория е доста приличен. Можете да платите за билети в машината с карта, монети или банкноти. Можете също да си купите билети от касата, но винаги има огромни опашки. След това отидохме до таблото и намерихме маршрута на тръгване, от който се нуждаехме. Намирането на подходящия клас карета не е трудно. Те са обозначени с номера 1 и 2. Естествено се качихме в каретата под номер 2 и се настанихме удобно на втория етаж. Пътят до мястото отне малко повече от час, но времето летеше неусетно, тъй като цялото внимание беше заето от пейзажите, покрай които минахме.

Когато пристигнахме в Ден Хелдър и намерихме правилната спирка (между другото беше само на няколко крачки), разбрахме, че имаме време за лека закуска. Срещу автобусната спирка има уютен ресторант, така че времето за чакане бързо отмина. В автобуса номер 33 (билетът беше купен от шофьора) бързо стигнахме до пристанището. Карахме около 15 минути, не повече. Минахме покрай музея на морската пехота, много впечатлени.

Сега за ферибота. Вече на място купихме билет (двупосочно пътуване). Има и две възможности - каса и терминал. Билетът беше прикрепен към турникета и премина без никакви проблеми. Харесахме самия ферибот. Има много места за пътници, има открита зона, където можете да се насладите на гледките, да нахраните чайките и да направите няколко красиви снимки. На ферибота има и малко кафене за желаещите.

Ако решите да повторите маршрута, имайте предвид, че последният ферибот тръгва в 21:30. Ако закъснеете, ще трябва да нощувате на острова. Не се притеснявайте, срещнахме няколко хотела по пътя. Фериботът измина разстоянието от Den Helder до Texel за 30 минути. Удобен автобус чакаше всички. Имайте предвид, че се изчаква само 10 минути. Ако нямате време, тогава обвинявайте себе си. Разходката с автобус също ми даде много впечатления. Бяхме изненадани ... Не, дори изумени от уменията на шофьора. Толкова пъргав, за да се побере в завои по толкова тесни пътища. Като цяло гуруто е 80 лв. Шофирахме и се възхищавахме около 40 мин. Разгледахме и къщите и местните жители, защото изобщо не чухме за завесите там. Слязохме на спирка Badweg в град De Koog. Имената на спирките се показват на таблото в автобуса.

За да стигнем до правилното място, тръгнахме от спирката вдясно, не пресякохме пътя. След около стотина метра излязохме на по-широка улица, завихме наляво. Сега оставаше само да се изкачим на хълма и пред нас се отвори разклон. След като направихме няколко запомнящи се снимки, продължихме пътуването си, но не по крайбрежието, а по пътеката.

По пътя срещнахме няколко спускания до морето. Знаехме, че ни трябва трета, но, както се оказа, успешно я преминахме. Независимо от това, този факт изобщо не помрачи пътуването ни, защото картината, която се появи пред нас, просто хипнотизира. Вятърът беше достатъчно силен, но не беше студен. Всеки от нас се забавляваше възможно най-добре. Някой танцува, някой заснема видео и снима цялата тази красота, а някой просто остава в еуфория от всичко, което се случва. По пътя ни се срещаха редки минувачи ... влюбени двойки, дама с куче, туристи. Като цяло тук ходехме и се радвахме на живота. Еуфория, настръхване от изобилие от емоции, солено летене със спрей и нежен сърф. Умрях от щастие и се родих отново ... щастлив.

Краката ни ни доведоха до кафенето, което стои точно на брега. Имаше затворена зала и открита площ. Всъщност не исках да седя на вятъра, затова влязохме в стаята, направихме заповед и енергично обсъдихме всичко, което се случваше. Наближаваше вечерта и беше време да тръгнем по обратния път.

Пътят към дома, след толкова много впечатления, се оказа по-изтощителен. Но впечатленията, които изживяхме в този ден, със сигурност си заслужаваха.

Можете да научите за най-интересните места в Амстердам от нашия лайфхак.

Pin
Send

Избери Език: bg | ar | uk | da | de | el | en | es | et | fi | fr | hi | hr | hu | id | it | iw | ja | ko | lt | lv | ms | nl | no | cs | pt | ro | sk | sl | sr | sv | tr | th | pl | vi